Automyyjä Ollin nyrkkeilyharrastusta on työkaverit tsemppaamassa
Kannustaen kohti tavoitteita: työyhteisön positiivinen ReCharge
Aina energisen Olli Heinon tavoittaa Olarin uusien autojen myynnistä. Bilia ReCharge-kampanjassa oli lähes 200 osallistujaa n. 75 % koko Bilian henkilöstöstä. Jopa Olli oli hetken hämmentynyt kuullessaan, että lokakuussa hänen HeiaHeia-sovellukseen kirjaamansa nyrkkeilyteemaiset liikuntamerkinnät olivat koko kampanja-ajan 3 suosituinta liikunnallista merkintää.
Olli oli toki ilahtunut saamastaan kannustuksesta, vaikka ei ollutkaan vielä silloin ymmärtänyt tilanteiden poikkeuksellisuutta. Hän korostaakin, että sopivasti ajoitettu kannustus on aina tärkeää: ”Myös työpaikalla sopivassa hetkessä saatu tuki työkavereilta ja esimieheltä on merkittävää sekä motivoivaa”.
Olli on aina ollut liikunnallinen ja kokeekin, että liikuntaharrastukset auttavat hallitsemaan arjen kuormitusta ja toimivat hyvänä pään nollauskeinona. Myös nyrkkeily on monipuolinen ja kokonaisvaltainen laji, joka on kulkenut hänen matkassaan jo pitkään. Kaikki kolme koko hyvinvointikampanjan suosituinta merkintääkin liittyivät kuntonyrkkeilyyn, jota Olli käy tällä hetkellä harrastamassa työpaikkansa Bilian Kaivokselan toimipisteellä. Olennaista liikuntaharrasteen valinnassa ja liikkumisessa on Ollille se, että ne ovat helposti yhteensovitettavissa lasten harrastusten ja kyyditsemisten kanssa.
ReCharge-kampanjan Olli koki tuoneen hauskuutta arkeen, mutta myös inspiraatiota, kun kilpailuhenkisenä katseli työkavereiden hyvinvoinnillisia edesottamuksia arjessa. Hän myös toteaa rehellisesti, että ”myyntitiimi ainakin saatiin hyvillä palkinnoilla liikkeelle” ja antaa vielä kehut kampanjaorganisaattorille Euforian Oy:n valmentajalle Tarja Koski-Sipilälle toteamalla: ”Tarja on Kunkku”.
IHMISIÄ JA MIETTEITÄ HEIAHEIA-PÄIVITYSTEN TAKAA
Tämä uusien Volvojen myyntitykin haastattelu on osa sarjaa, jossa tutustumme tarkemmin muutamiin ihmisiin Bilia ReCharge -kampanjan aikana ”positiivista pöhinää” herättäneiden HeiaHeia-päivitysten takaa. Löydämme siis kenties vastauksia muun muassa siihen, miten korvapuustit liittyvät hyvinvointiin, kuinka motivoitua työmatkapyöräilemään 21 km:n yhdensuuntaisen matkan ja mikä on positiivisen palautteen merkitys tekemiselle.